Wsparcie to temat wielowymiarowy. Z jednej strony jako organizacja wspieramy swoich członków w ich codziennym funkcjonowaniu i rozwiązywaniu problemów będących często hamulcem w ich rozwoju, ale także, tworzymy warunki do współpracy i wspierania się podmiotów zrzeszonych przez budowanie platformy networkingowej.
Wsparcie musi opierać się na wzajemnej szczerości i szczególnej formie porozumiewania się, a więc warunek podstawowy to doskonały przepływ informacji.
Dla naszych członków bardzo częstwo stanowimy opcję „telefonu do przyjaciela”, kiedy potrzebna jest szybka reakcja na ich problem. Dzięki sieci powiązań i kontaktów większość spraw udaje się rozwiązać w krótkim czasie. Przedsiębiorcy więdzą jak istotnym czynnikiem w prowadzeniu biznesu jest czas.
Jednym z fundamentów działalności Europejskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorców Turystycznych jest współpraca miedzy członkami. Efekt synergii i wsparcia ze strony otoczenia – przy adekwatności celów i łączeniu wspólnego zapału i dążenia do realizacji nowych pomysłów, przy pełnym wsparciu organizacji i jej zasobów. Codziennie pomagadamy w przekraczaniu wszelkich ograniczeń, aby nasi członkowie mogli osiągnąć prawdziwy sukces i dostarczyć swoim klientom produkt najwyższej jakości.
Silna i wieloletnia relacja opiera się na zaangażowaniu, szacunku, otwartości, ale także wspólnych wartościach. Dotyczy to zarówno kontaktów prywatnych, jak i zawodowych, co udowadnia idea networkingu, która cieszy się dużą popularnością nie tylko w Polsce, ale i na całym świecie.
Networking w swojej idei jest jednym z najtańszych sposobów na rozwój – zarówno w ujęciu biznesowym, jak i osobistym. To stale poszerzający się krąg znajomych, wiedza, inspiracje dla nowych projektów, ale także niezwykle istotne w biznesie rekomendacje i polecenia.
ESPT rozumie, że aby wspinać się na szczyty doskonałości i osiągać założone cele, musi utrzymywać napięcie twórcze swoich członków na odpowiednio wysokim poziomie.